Je missie: de brandstof voor je onderneming

door linsy op 29 juni 2011

Om een goede focus te krijgen in je ondernemerschap is het kennen en voelen van je persoonlijke missie een noodzaak. Het geeft richting en is de motor waar je op vaart.

Wat bedoel ik met persoonlijke missie?

Elke ondernemer heeft een drive om te doen wat ie doet. Het is het innerlijke vuurtje, dat de brandstof geeft om enthousiast en gedreven te ondernemen. Een persoonlijke missie is het grotere doel, dat voortkomt uit een verlangen om iets te betekenen voor de wereld, iets achter te laten.

Je persoonlijke missie is diep van binnen genesteld. Het heeft zijn wortels in het verleden, in de kinderjaren. Het komt voort uit wat je zelf gemist hebt en/of  iets wat eerder in je leven belangrijk is gebleken. Bijna elk kind ervaart in een bepaalde mate een emotioneel gemis. Elk mens en dus elke opvoeder heeft zijn eigen pijnpunten, waardoor die tekort schiet in het geven van pure liefde, warmte en aandacht. En als kind voel je die vertroebeling en mis je de pure liefde. Je snapt het niet, maar voelt het wel.

Een diep verlangen, dat al jong is ontstaan kan jaren later uitmonden in een enorme gedrevenheid — Marja den Boer

Als volwassene worden we onbewust gevoed door dat emotionele gemis. We hebben de behoefte om er iets mee te doen, om er richting aan te geven. Door het bewust te maken, krijgt het nog meer de ruimte. Het vuurtje kan dan lekker oplaaien en een booste geven aan wat we doen.

Als ondernemer is het dus heel belangrijk om heel specifiek je persoonlijke missie te kennen. Het is tenslotte je brandstof. Het geeft richting en kleur aan wat je doet. Je persoonlijke missie en je unieke kracht bepalen samen jouw unieke waarde. En dat levert geld op!

Benieuwd naar jouw persoonlijke missie? Neem contact met me op voor een persoonlijke missie analyse!

In mijn vorige blog Ontdek de voldoening! kun je meer lezen over mijn persoonlijke missie.

 

 

 

Laat een comment achter

Previous post:

Next post: